Koje linije nedostaju banjalučkom aerodromu?

Datum:

Dok broj putnika raste, stručnjaci upozoravaju da banjalučki aerodrom i dalje ima veliki prostor za širenje mreže linija i jačanje regionalne povezanosti.

Trenutno Banjaluka ima pet cjelogodišnjih i jednu sezonsku liniju Ryanaira, dvije linije Wizz Aira, te letove Air Serbie tokom cijele godine. Tokom ljeta, mreža se proširuje na Aegean, Air Cairo i Freebird, uz prosječnih 5,4 leta dnevno. Ove godine očekuje se oko 470.000 putnika, no broj bi mogao biti znatno veći.

Eurowings – ključ ka ²

Prema analizi portala Zamaaero, najlogičniji korak za Banjaluku bio bi uvođenje Eurowings letova. Njemačka dijaspora iz ovog dijela BiH već dugo traži direktne linije prema Štutgartu, Berlinu, Kelnu, Diseldorfu i Hamburgu. Eurowings već uspješno leti za Mostar i Sarajevo, što bi moglo olakšati i dogovor s Banjalukom.

Cirih – šansa koja čeka realizaciju

Švajcarska linija prema Cirihu bila bi pun pogodak. Ovu rutu su ranije planirali Edelweiss, Swiss i Chair, a interesovanje dijaspore i poslovnih putnika ostaje veliko. Dva leta sedmično bila bi realna i isplativa opcija.

Istanbul – strateška destinacija

Veza s Istanbulom izostaje, iako je riječ o najvažnijem čvorištu jugoistočne Evrope. Potencijalni operateri mogli bi biti Pegasus, AJet ili Turkish Airlines. Linija bi služila i dijaspori i biznis sektoru, povezujući Banjaluku s destinacijama širom svijeta.

Skandinavija i Crna Gora – prostor za povratak

Letovi prema Geteborgu i Stokholmu postoje, ali Kopenhagen je i dalje praznina. Uvođenje linije Norwegiana prema danskoj prijestonici bilo bi ključno za povezanost bh. dijaspore u Skandinaviji.
Povratak Air Montenegra s letovima za Tivat bio bi logičan sezonski dodatak koji bi ojačao turistički promet.

Ryanair i Wizz Air – još neiskorišten potencijal

Obje niskobudžetne kompanije mogle bi proširiti mrežu sa destinacijama poput Berlina, Londona, Ajndhovena i Pariza (Beauvais). Uz to, Air Serbia bi mogla povećati frekvenciju letova prema Beogradu, čime bi se otvorile bolje konekcije ka Evropi i Bliskom istoku.

Banjaluka kao regionalni hub

Ako aerodrom uspije privući ove linije, broj putnika bi mogao premašiti 700.000 godišnje, što bi Banjaluku učinilo jednim od ključnih avio-čvorišta u regiji.
Ostaje da se vidi hoće li lokalne vlasti i menadžment aerodroma iskoristiti ovaj potencijal – jer Banjaluka ima sve preduslove da postane vrata zapadne Bosne prema Evropi.

👉infoposkokbrčko✅️

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Podijeli sadržaj:

Popularno