
Dok broj putnika raste, stručnjaci upozoravaju da banjalučki aerodrom i dalje ima veliki prostor za širenje mreže linija i jačanje regionalne povezanosti.
Trenutno Banjaluka ima pet cjelogodišnjih i jednu sezonsku liniju Ryanaira, dvije linije Wizz Aira, te letove Air Serbie tokom cijele godine. Tokom ljeta, mreža se proširuje na Aegean, Air Cairo i Freebird, uz prosječnih 5,4 leta dnevno. Ove godine očekuje se oko 470.000 putnika, no broj bi mogao biti znatno veći.
Eurowings – ključ ka ²
Prema analizi portala Zamaaero, najlogičniji korak za Banjaluku bio bi uvođenje Eurowings letova. Njemačka dijaspora iz ovog dijela BiH već dugo traži direktne linije prema Štutgartu, Berlinu, Kelnu, Diseldorfu i Hamburgu. Eurowings već uspješno leti za Mostar i Sarajevo, što bi moglo olakšati i dogovor s Banjalukom.
Cirih – šansa koja čeka realizaciju
Švajcarska linija prema Cirihu bila bi pun pogodak. Ovu rutu su ranije planirali Edelweiss, Swiss i Chair, a interesovanje dijaspore i poslovnih putnika ostaje veliko. Dva leta sedmično bila bi realna i isplativa opcija.
Istanbul – strateška destinacija
Veza s Istanbulom izostaje, iako je riječ o najvažnijem čvorištu jugoistočne Evrope. Potencijalni operateri mogli bi biti Pegasus, AJet ili Turkish Airlines. Linija bi služila i dijaspori i biznis sektoru, povezujući Banjaluku s destinacijama širom svijeta.
Skandinavija i Crna Gora – prostor za povratak
Letovi prema Geteborgu i Stokholmu postoje, ali Kopenhagen je i dalje praznina. Uvođenje linije Norwegiana prema danskoj prijestonici bilo bi ključno za povezanost bh. dijaspore u Skandinaviji.
Povratak Air Montenegra s letovima za Tivat bio bi logičan sezonski dodatak koji bi ojačao turistički promet.
Ryanair i Wizz Air – još neiskorišten potencijal
Obje niskobudžetne kompanije mogle bi proširiti mrežu sa destinacijama poput Berlina, Londona, Ajndhovena i Pariza (Beauvais). Uz to, Air Serbia bi mogla povećati frekvenciju letova prema Beogradu, čime bi se otvorile bolje konekcije ka Evropi i Bliskom istoku.
Banjaluka kao regionalni hub
Ako aerodrom uspije privući ove linije, broj putnika bi mogao premašiti 700.000 godišnje, što bi Banjaluku učinilo jednim od ključnih avio-čvorišta u regiji.
Ostaje da se vidi hoće li lokalne vlasti i menadžment aerodroma iskoristiti ovaj potencijal – jer Banjaluka ima sve preduslove da postane vrata zapadne Bosne prema Evropi.
👉infoposkokbrčko✅️