
Koridor 5C je najznačajniji saobraćajni projekat u Bosni i Hercegovini , a od planiranih 337 kilometara, do sada je završeno 138 kilometara autoputa. Trenutno se izvode radovi na dodatnih 55 kilometara na sedam aktivnih gradilišta.
Prema planu Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH, sjeverni dio Koridora trebao bi biti završen do druge polovine 2026. godine, dok se očekuje da će cijela trasa biti završena do 2030. godine. Time bi Bosna i Hercegovina dobila modernu cestu koja je povezuje sa srednjom Evropom i jadranskom obalom.
Koridor 5C je dio mreže evropskih transportnih koridora, a njegov značaj dodatno raste planiranom izgradnjom Jadransko-jonskog autoputa. To će omogućiti sigurniju i bržu vezu sa Crnom Gorom, Albanijom i Grčkom, te otvoriti nova vrata za regionalnu saradnju i trgovinu.
Projekt je također od posebnog značaja za razvoj luke Ploče, koja bi završetkom koridora trebala dobiti povećan promet kontejnera i rasutog tereta. Osim toga, završetkom sjevernog dijela koridora rasteretit će se pritisak na autocestu M-17, jednu od najprometnijih cesta u Bosni i Hercegovini. Posebna pažnja posvećuje se dionicama Mostar Sjever – Mostar Jug i tunelu Prenj, koji spadaju među tehnički najzahtjevnije.
Federalni parlament je već potvrdio odluku o finansiranju dionice Mostar Sjever – Mostar Jug kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj vrijednim 220 miliona eura. Međutim, projekat trenutno nema urbanističku dozvolu, što bi moglo usporiti radove.
Direktor JP Autocesta Federalnih Država Denis Lasić najavio je da bi dionica Mostar Jug – Tunel Kvanj trebala biti u funkciji do kraja 2028. godine. Naglasio je da će najveći dio autoputa kroz Hercegovinu biti u prometu, što će značajno ubrzati razvoj gospodarstva u ovom dijelu zemlje.
Koridor finansiraju Evropska banka za obnovu i razvoj, koja je već obezbijedila 60 miliona eura, i Evropska unija, koja je odobrila dodatnih 30 miliona eura grantova. Banka je također preporučila dodatne studije o uticaju projekta na okoliš i društvo.

Tunel Prenj
Jedan od najzahtjevnijih objekata bit će tunel Prenj, za koji se očekuje da će biti dug gotovo 11 kilometara. Skratit će putovanje između Mostara i Sarajeva sa 113 na 82 kilometra. Procjenjuje se da će koštati 560 miliona eura, a radovi bi trebali trajati šest i po godina, što Prenj čini devetim najdužim tunelom u Evropi.
Radovi također napreduju na poddionici Kvanj – tunel Buna, dugoj 5,1 kilometar. Vrijednost ugovora je 125 miliona eura, a završetak se očekuje za dvije i po godine. Projekt uključuje izgradnju dvocijevnog tunela, vijadukta i spojnih puteva.
👉#infoposkokbrčko✅️